16 Ocak 2017 Pazartesi

Keçiyede muhabbetede doyduk..

Bu hafta Yusuf Şimşak kardeşimizin misafiri idik. Arabaları evin yanına kadar çıkaramadık, köy mezarlığının kapısına bıraktık. Yukarı çıkınca dedim inşallah kimse ölmez. Dönüşte baktık ölen olmamış:)
Ustam ne zamandır lavanta çelikleri ister dururdu. Komşu sitenin bahçesindeki lavantalardan ona çelikler hazırladım. Oda bana annesinin yolladığı sirke ve pekmezimi getirdi. 


Baheçeye girer girmez İlhami abi iş güvenliği tedbirlerini aldı:)


İstanbulda kar kalktı ama İshaklıda hala 30-40 cm kar var. 


Musluklara güneş vurdukça tek tük temizlik uçuşu oluyordu.


Gençlik başka şey tabi, yaklaşık 500 metre mesafeden malzeme taşınması işi hep onlara kaldı:))
Bizim ustada Tarkan ve kurdu gibiydi maşallah:))


Her yerde bir kusur bulur mübarek. Daraltılmamış bir musluk buldu:( dedim belki hayvanlar bunaldı açtı elleme...yok illede daraltacak..


demir sehpaların sıkıntısı toprak ıslanıp yumuşayınca ayakların batması sonucu devrilmeleri. Taşlardan destekler yaptık.



Kovan kapaklarının üstündeki taşlar eksilince yerlerine kar topu koyduk rüzgardan kapaklar uçmasın.:))


Karda soğuk meşrubat hazırlama tekniği:)) buzdolabı yok diyenmi var oralarda:))


Yusuf abimiz İlhami abiye sarmısak nasıl doğranır dersi verirken.:)


Usta açlıktan helak olacak gidip gelip otlanıyor pişmedi daha desekte anlatamadık:))


Sonunda pişti..


Afyon keçileri fırında


Yemek önünde ya şaklabanlığın bini bi para:))


Yemek yerken konuşulmaz annem öyle derdi:))


Ahh ah bide uzanacak yer olsaydı:))


Keçi de hazır ama zor gitti be.. 


Güzel bir günden Yusuf abimize çok teşekkür ederim.

6 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi o kadar diyet yaptım, köyde günlük 10-15 km yol yürüdük, diyetlerde kaybettiğim tüm yağları bir günde geri aldım ba :)
O ne biçim ziyaretti, güne yemeyle başladık, akşama kadar ye babam ye...
Uzun zamandır bu kadar uzun süreli sohbetler yapmamıştık, senin yaşlı tavuk ve horozlarıda bir ortadan kaldıralım, sezon açılmadan bana gelirsiniz, final benden olsun.
Gönlümden koptu, size gerçek keçi nasıl olur göstereceğim, çakma keçilerden kurtulmanız dilerimle :)
Yusuf bizi iyi ağırladı bununuzdan gelene kadar bi yiyinde bir daha gelmeyinmi demek istedi anlamış değilim :)
Allah kesesine bereket versin.
Tek eksik arı karıştıramadık ama ben yola çıkmadan pelitlide şurup dağıtım ve iğne bile yedim.

Sağlıcakla kal

muhteşem turunç dedi ki...

Ali abi sorma ben kendimi hala tok hissediyorum:)) Sağolsun iyi ağırladı hakikaten. Bende o gün aşımı oldum. Devrilen kovanları kaldırırken yedim bir kaç iğne iyide oldu özlemişiz:)) Hazır senin aran çiftlik sahibi ile iyi iken bundan sonrasını bence sende yapalım bellimi olur bozulur aranız felan:)) benim kart horozlar nasılsa garanti:))
Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abim.

Elinize ayağınıza sağlık be Abim.Günü de , yemeği de renklendiren ve tatlandıran sizlersiniz.

Hakikaten dolu dolu bir gün geçirdik.Tek eksik İlhami Abinin zımbırtısının olmaması idi..::))

Aslında istese benim çerçevelerde bile çalardı ama neyse...::))

Usta yan yol manevrası yapıyor aman dikka et et.Hazır ağzından keçi lafı çıkmışken bakarsın yiyiveririz::))

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abim,
Haklısın niye düşünemedik zımbırtıyı.
Ustanın keçisini affetmemiz mümkün değil zati saygısızlık olur kendisine:)
Baharı göstermeyelim o keçiye:))
Sağlıcakla kal.

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamün aleyküm
Çok hoş bir gün geçirmişsiniz, bütün günlerinizin bu muhabbette geçmesini dilerim.
Aman ha perhize dikkat...
Sayın Yusuf Beyin blogunda çok hoş bir fotografınız var.
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Muhittin hocam Aleyküm Selam
Gerçekten güzel bir gün geçirdik. Perhizde hiç şaşma yok inanınki çatalın ucu ile yedim kamera öyle şişman gözteriyor aldanmayın:))
Sağlıcakla kalın.