7 Şubat 2016 Pazar

Şubat 2016 ve bahçem..

Bu gün hava günlük güneşlik olurda ben bahçeme gitmezmiyim dedim ve saat 11 00 civarı oradaydım. Hava 10-12 derece civarı rüzgarsızdı.
Arılarımda da tek tük uçuş vardı.



Bunun derdi neydi bilmem en fazla hareket bundaydı.


Benim kızlar iki hafta kapalı kalmanın ve kuru yemenin acısını çıkardılar. Bol bol yeşillik yediler.

 
İki hafta iyi çalışmışlar neme lazım haklarını yiyemem.


Yemleri bir hafta daha rahat rahat yetermiş.
Şu fare ineklerinin soyu tükenmiş görünüyor hiç pislik yok ve kırmızı kekler kemirilmemiş.
Bu kova dolusu yemlik bir haftada bitiyordu.


Yemlik üstten böyle görünüyor. Bu yemliğin iyi tarafı fenni yemi ve buğdayı yadda mısır kırmasını srayla yukardan dolduruyorum alttanda aynı sırayla servis edilmiş oluyor.


Bu hafta buğdayla doldurdum.


Aşı kalemi almanın tam zamanıymış 
Alınan kalemler soğuk ortamda saklanır ve 2 ay sonra kullanılırsa tutma oranı daha yüksek oluyormuş.


Kalemleri gazete kağıdına sarıp naylon poşete koydum. Sonrada buzdolabının sebzeliğine bıraktım.


Geçtiğimiz günlerde ustamın fuardan aldığı ve Yusuf kardeşimin aşırıp bana hediye ettiği el demirini kırmızıya boyadım. Bu renle kolay kolay kaybolmuyor.


Hani çok güzel ve kullanışlı bir demir. Ah be Yusuf kardeşim ya insan bir tanemi verir:))


Kıvırcıklarımda arslanlar gibiler. Yemeye devam:))


sera dışında olanlar daha küçük kalmışlar ama iyiler zamanı gelince onlarında icabına elbet bakacağım.


Bu hafta gördümkü özlemişim arılarımı bahçemi.
Ama ne kaldı şunun şurasında:))


4 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abim havalar düzeliyor inşallah bahar kapıda inşallaha faaliyetler başlıyor. Bazen hava raporları yanıltıcı oluyor, pazar günü ortalama 5 derece olacaktı, avda yemek molası vermiştik civarımızda arı varmış uçuş yapıyordu...
Kış günü o kadar yumurtamı olur bunlar çakma yumurta değil demi:)
Zavallı fareler yağlı bir kapı bulduk derken öbür tarafı boyladılar...
Yeni el demirin ne kadar çalışkan ba, hemen ,işbaşı yapmış :)
Evet aşı kalemlerini almak gerekiyor, geçen yıl kestane aşılarında sorun yaşadım bu yıl daha geç aşılama yapacağım. Ne kadar geç aşılanırsa tutma oranı artıyormuş, yeterki sakladığın aşı kalemi sağlam kalsın

Sağlıcakla kal.

muhteşem turunç dedi ki...

Bu hafta hava iyiydi bundan sonrada iyi olacak inşallah bakalım hayırlısı.
Ben çinlimiyim be duyduğuma göre orada yapmışlar çakma yumurtayı:)))
Abi zavallı olan bendim be ne fareleri:(( alamadığım yumurta, yedirdiğim yem bini geçti:)) El demirim güzelmiş tabi kırmızı olunca pekte alımlı oldu:)) Aşı konusunda bu senede iddialıyım haberin olsun.
Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Yaw , usta duymasın ben üç tane el demiri aşırdım biri sana ikisi bana ...

Laz usulü dağıttım yani ::))

Yok bana yetmedi diyorsan , ustayı Harbiyedeki fuara götürürüz , yine aldırırız::))

Tavuklara buğdağ ve mısır kaırşımı verdiğinde , yumurtalıklarında yağlanma olur.BUndan ötürü de hayvan yumurlamakta zorlanır ve de yumurtlama oranı çok düşer.

Ama tavuklarında şimdi tam yemeliktir hani::))

Yağı bol bol...::))

Köylülerin yaptığı gibi hergün el ile besleme yapabilsek beslemen doğru.ÇÜnkü oranı biz ayarlaacağımızdan dolayı yağlanma olmayacaktır.

Çözüm , yumurta yemi kullanmandır.Bundaki karışım oranları belirlidir ve yağlanma olmaz.

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abim,
Anladığım kadarıyle lazlarda bu dağıtım işinde ilerleme olmuş.
Harbiyedeki fuarda ben sana kayserili usulu dağıtımı gösteririm bir ara.
Tavuklara genelde yumurta yemi veriyor olsamda bu ara kış havalar vs biraz buğday ağırlıklı yedirdim. Artık ısınırız da hafta sonları üçer gün gezerlerde ve ben arada yumurta yemi ile beslemeye devam ederim.
Sağlıcakla kal.