8 Kasım 2015 Pazar

Arıcılık, bahçe, tavuklar kısaca dinlenip geldik:))

Bu haftada gene bahçemde ve arılarımlaydım. 
Bizim tavuklar havaların soğumasıyla birlikte kışlıklarını giydiler.
Bende uzaktan gülerek hadi yolun birbirinizi diyorum.
Şaka bir yana yumurtayıda kestiler. Tüy değiştirme zamanları. 


Kümesde uzun zamandır temizlenmemişti.


Bir farede kümese ortak olunca ızgara çıtaları kemirilerek kullanılmaz hale geldi.


Bu hafta yemciden kümes için üretilmiş plastik tabanlıklardan aldım,


Yerden yüksekliği oldukça iyi ve ayaklar sağlam tasarlanmış


Tahta ızgaralar atılıp kümes tabanı iyice temizlendi.


Yeni tabanlıklar döşendi. 
Aklımada geldi ama eksik almışım işte haftaya bir paket daha alacağım.


Bu hafta sıcaklık düşüktü pek arı uçuşu yoktu. 
Ancak yarım çıtalı kışlattığım kutuları açtım.


Onların bölme tahtalarına köpük yapıştırdım.


Sıkıştırma işlemini bu köpük takviyeli bölme tahtalarıyle yaptım.


Aklımın ve tecrübelerimin el verdiği kadarıyle sıkıştırma işlemini hallettim.


Hani güzelde oldular.


Bizimki geçtiğimiz günlerde strafor bölme tahtalarını boyamıştı.
Arılar boyanmamış yerleri kemiriyorlar diye şikayetçiydi:))
Yaw arkadaş böyle naylon poşete koyaydın ya :))


Bak ne güzel bölme tahtası oldu sıkıysa kemirsinler:))
Akıl bu işte :))


Sadece arı ve tavuklara bakım yapacak değiliz ya.
Kendimizi de ihmal etmedik tabiki.


3 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Kızlarını süper kışa hazırlamışsın.Yalıtım ahşapta ancak bu kadar olurdu.EMinim ilkbaharda farkını göreceksin.

Tabii Usta da görecek::))

Tavuklarda tüy dökme döneminden daha fazla etkin olan bu aralar koriza hastalığı var.Göçmen kuşların mevsimsel göç döneminde bu sıkıntıyı maalesef yaşıyoruz.Bu yıl ise her yıldan çk daha fazla etkin.Ekim ayının başında ilk salgın dönemi geçti.Fakat aynı hastalık Ekim sonunda daha da etkin olarak geri döndü.

Kümesimde haftalık 3/4 ölü tavuk var.Yumurta ise hiç yok.

Yalnız ben çözümü buldum , sıkıntı yok...

Alayını kesip yiyeceğim...

SLM ve Muhabbetle...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Sayın Muhteşem hocam, ben seni Kayserili bilirdim, yumurtayı kesen tavuklara bu kadar masraf edilir mi, ceza olarak kes beni de çağır yiyelim beya ne kendini yorarsın :P

Bölmelerde köpükleri neyle poşetleyeceksin, biz bir iki köpük kullanmıyoruz...
Bir yerden beleş bir streç buldum, poşette neymiş...

O kestaneler nasıl boğazından geçer, sen diyette değilmiydin beya...


Sağlıcakla kal.

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abim
Ustaya her sene göstermeme rağmen bir türlü izolasyon işini çözemedi gitti. Abi büyük konuşmayayım ama tavuklarımda bu güne kadar hastalık yaşamadım. Bunun sebebinide daha öncede konuştuğumuz gibi sularının kapalı bölümde olmasına ve gçömen kuşların ve dahi serçelerin bu suya ulaşamamasına bağlıyorum.
Abi tavuklar kesime girince haberleşelim:))
Sağlıcakla kal.


Sevgili ustam
Yusuf kardeşim Halil İbarahim sofrası kurmuş tavukların alayını kesecem diyoru, sen ona bakmayıp benim elimdeki simide sarkıyorsun:((( anlamadımki sen nerelisin:)))
Duyanda poşet pahalıymış diyecek sterci bence kemirecekler ama hayırlısı.
Kestaneleri yerken sen aklıma geldin bir kötü oldumki sorma :)))
sağlıcakla kal.