28 Temmuz 2015 Salı

Arıcılıkta ihmalkarlık......

İhmalkar arıcı bu tür durumlarla sık karşılaşır.
Kovanda boşluk kalırsa arı sizi beklemez orayı doldurur.
Ben gene Allahın sevgili kuluyum bu kadarla kurtuldum. Temizlemesi kolay oldu.


Hemen boşluklar dolduruldu.


Yarım çıtalı ana kutularımın çıtalarını birleştirip standart çıtalı hale getirmiştim. Aralardaki boşluklar doldurulup yavru basılmış. Bu işlemi baharda yapsam buralar erkek gözü olurdu. Şimdi ise işçi gözü olmuş. Arı biliyor erkeğe ne zaman ihtiyaç olacağını. Bal kemerleri de genişlemiş .Kışlık stokları bile söylemek için erken ama tamam desem yeridir.


Şerbetlikleri aldıktan sonra aralardaki boşluklara daha önceden bir kez yavru atılmış petekler giriyorum. Bu mevsimde atılacak yumurtalar kışa giriş nüfusu için önemli.


Buda benim depo kovanım. En arkada bulunan dalak ise kahvaltılığım.


Aşırı sıcak ve güneş sanki çileklerimi yakmaya başladı. Çuvalla üzerlerini örttüm.


 Bu uygulamayı internette görmüştüm. Bakalım nasıl olacak.


Evin haftalık yumurta ihtiyacı. Bu kadaru üç kişi olan bizlere yetiyorda artıyor.


Yumurtaları üreten arkadaşlarda bunlar. Tamamı üç tavuk bir horoz. Geçen sene Yusuf Şimşak kardeşim civcivken hediye etmişti.


Bunlarda alt taraftaki kaba inşaatı mesken tutan yeni misafirlerimiz. İşin yoksa besle:))


2 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi sezon sonuna doğru gidiyoruz,arılarda erkek atırma işi artık çok zor. Bu haftaki uygulamada ne kadar damızlık erkek arı varsa hepsini sağdım her gün ölüyorlar, bari bir şeyler verip ölsünler...
Erkek konusunu hala zorlamaya devam ediyorum, üç beş gün bir yağış olsa hedefime ulaşılırama nirde her yer yanıyor...
Kümese 3 tavuk daha ilave et, yumurta satışı yaparsın beya...
Son aldığın çilekler yediveren cinsimiymiş onu konuşamadık. Yusufta var, Sadri abide almıştı...
Sağlıcakla kal...

muhteşem turunç dedi ki...

Bu erkeklerin senden çektiği nedir arkadaş:))
kümese sulanmayalım bu sene yedirmem daha bir yaşında gariplerim:))
abi benim son aldığım çileklerle Zaim abininkiler aynı artık yedimi verir ellimi bilemem:))
Sağlıcakla kal.