22 Mart 2015 Pazar

Artık havalar ısındı ve bir arıcılık sezonu daha başladı.

Dün hava soğuktu. Hani bahardan kalma derler ya ama  bu gün tam bir bahar günüydü ve arılarıma kavuştum. Arılar harıl harıl polen taşıyorlardı.


Bakamadığım fazla gelen, yetişemediğim 10 tane arımı sattım. İlan vermiştim bir arkadaşımız aradı abi arılar benim ilanı kaldır dedi. Bende dediğini yaptım. Bu gün aradı yaw arıların fotoğrafını görebilirmiyim dedi, buyur onuda yapıyorum:))


Bunlarda önümüzdeki sene başıma bela olacak sarıca koloni anaları. Suni tohumlama çalışmalarına ilk onlarla başladım:))


Durulurmu çıta çektim yavru alanları genişlemeye başlamış. 


Ortalama 7-8 çıta arılı durumda koloniler. 5-6 çıtada olan iki tane var 8-9 çıtalı olanda. 


Bu arılıkda şu anda 20 koloni var. 10 a inecek ve bende rahatlayacağım.


Hava sıcak birde güneşli havayı bulunca kahve keyfi de yaptım.


Arılardan arta kalan zamanda çimler biçildi.


Bayağı uzamışlar haftaya zorlanırdık hem ben hemde makina.


Armuta ağacıma yaptığım aşının gözleri patlamaya yakın.


Seramı bu hafta açık bıraktım. Hafta sonuna hava 20 dereceyi bulacak.


Akşam olduğunu en iyi onlar biliyor doğruca kümese yollanıyorlar.


5 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi kurtları dökmüşün, arılar kahveler...
Bu hafta ilk defa Darıca da arılar ortalığı inlettiler.
2015 Yılının damızlığı biraz hantal gibi, kek ver uyandır şunu :))
Bahar hızla geliyor, tutuşmaya başladım, o kadar işin altından nasıl kalkacam bilmem. Canın filan sıkılırsa bizim o taraflara gel, gezip tozarsın gözün gönlün açılır...

Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Arılıkta kahve keyfi.Sana özenmiyor değilim ama içimdeki ben'i engelleyemiyorum.

Ben'in çıkış noktası ; seni bu halde mutlu etmiyormuyum:)

Oluyorum da hani ::))

Koloni mevcutların gayet iyi.Görünen o ki , uzun süren kış sende etkili olmamış.

Senden arı alan arkadaşımız akıllı iş yapmış.Doktor arısı bu , okumuş , bilmiş :)

Anlaşılan marulları tüketememişsin.Bari bir kısmını ustaya yollayaydın::))

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam kurtlarımı döktüm gerçekten. Damızlığı uyandırdım sonra geri uyuttum:( ama o beni uyutamadı :))sıkışırsan haber ver keçi yemeğe gelirim tabiki neden olmasın sağlıcakla kal.

Sevgili Yusuf kardeşim hele şu anda bana özenme nasılsa benim yaşıma geleceksin o zaman düşünürsün:)) Abi koloni mevcutlarım gerçekten iyiler kendi arılarım diye söylemiyorum alan arkadaş götürecek ve katları koyacak zaten..Marulları özellikler yavaş yavaş tüketiyorum bunda amaç ustayı tüketmek:)))

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamün aleyküm
Sezona hızlı giriş yapmışsınız; on kovan arı gitti.
Gider tabi; doktor (hemde doktorun iyisi)arısı.
Sezonun bütün arıcı dostlara ve özellikle sizlere bereketli olması niyazıyla...
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Sayın hocam bu güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim. Sağlıcakla kalın.