7 Eylül 2014 Pazar

Bu hafta dolu dolu geçti ve yorulduk. Hafta içi dinleniriz artık:)

 Geçtiğimiz çarşamba sevgili ustam beni ve Sadri abiyi arılığına davet etti. Derdi neydi anlayamadık. Menüde karpuz ve bisküvi vardı:)) 


Bir yerden yumurta yollamışlar bize onları gösterdi. Ama durumu iyi değil galiba:(( yumurtaları bir sağdan sola sayıyor bir soldan sağa sayıyordu. Allah yardımcısıı olsun ne diyelim. Bir ara ne yapaaksın onca yumurtayı yarısınıda bize paylaştırsan diyecektimki bakışlarından ürküp cümleyi tamamlayamadım:))


Geçen haftalarda balını koklatmayan çıraklardan felan bahseden bizim usta kalfanın balını bakın nasılda kokluyor :))


Arılık selfisi böyle olur deyip poz verdik. :))


Dört adet ana arıyı ben gelmeden önce naaptıysalar anlayamadım kafeslerinin kek kısmını açarak kutulara saldılar. Eskiden benden gizledikleri uygulamalar genellikle uzun sürer ve bana yakalanırlardı. Anlaşılan işin ustası olmuşlar iyice ki artık yakalayamaz oldum:))


Cumartesi akşamıda apiterapi konusunda konuşmacıyım:(( dinleyenlere bakın kıtlıkdan çıkmış mübarekler.


Şaka bir yana güzel bir gündü.


Benim çocukluğumdaki en favori oyuncaklarımı birer birer kızıma yapıyorum. Tornetten sonra sapanda yaptırdı:)) canlıya atmak yok kaydıyla yaptım boş tarlalar artık minin taşlarla dolacak:))


Komşum cemil abimin ağaçlarını bu bitler sarmış. Yakın plan çekince şaşırdım hiç bu kadar yakından karşılaşmamıştık ineklerle.


Hayatın hiç bir anının aslında tekrarı yok. Özellikle tehlikelere karşı bu kesin bir kural ve sonuçlar üzücü olabiliyor. Bu nedenle işlerimizde tedbirli olmak çok önemli. Bende bu hafta 5 metre yükseğe çıkıp tamir ve boya yapacağımdan dolayı "paraşütçü tipi bir emniyet kemeri" aldım. Önden böyle;


Arkadan böyle görünüyor.


Merdiveni bulunduğu yere sıkı sıkıya bağlayıp sabitlediğim gibi kendimide emniyet kemerimle sabitledim. Diyeceksiniz derdin ne birini tutup yaptırsana:(( yaw üç keredir yaptırıyorum senesi dolmadan sıva ve boyalar dökülüyor. Bu sene artık kendim yaptım.


Bu hafta Arıkent firmasının 6 standart çıtalık ruşetlerinden aldım. Kendileri yarım çıta konabilsin diye yan kısımlarada çıta kanalı açmışlar ve dörder çıtalık üç bölme oluşturulabileccek şekilde bölme tahtası kanallarıda açmışlar.


Bölme tahtası kanalları 1 cm daha derin açılsa bölme tahtası kulaksız olabilirmiş. Ancak bunada çözüm buldum ve kulak ilavesi yaparak sorunu çözdüm.


Yağlı boya ile bir güzel boyadım.


Benim el yapımı ruşetlerimde bulunan damızlıklarımı bu yeni ruşetlere aktardım.


Şu anda nektar geliri yok. Altı çıta dolu dolu bir koloni ve ben hala şort ve t-şort ile arı açıyorum. Bu arılar ile çalışmak hakikaten keyifli..


Terasa dizince yan yana pek de havalı durdular.

3 yorum:

miriliburak dedi ki...

Abi selamlar;

Balları koklatma zararlı çıkarsın :)

Emniyet kemerini biz ceviz ağaçlarına tırmanmakta kullanırız gerçekten çok güvenli.

Ruşet çok güzel görünüyor ama daha güzel olabilirdi.
Şurupluğu da var mı bu ruşetlerin?

Hayırlı günler dilerim...

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Yaw , birileri pinti minti yazıyo çiziyodu.Acaip kapak olmuş ::))

Paraşüt konusu iyi de , seni tutacağından emin değilim::))



Ruşetlerin rengi güzel görünüyor.BU yıl kışlama konusunda iyi performans bekliyorum.

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Abi koklasınlar ne zarar edecem ben onların balını görünce koklamıyor tadına bakıyorum onlar düşünsün :))) emniyet kemeri iyi tasarlanmış. Zaten şu anda yasa bu tip kemeri zorunlu kılıyor. Ruşetler gerçekten güzel kayık şerbetlik kullanılabilir. Sağlıcakla kal.

Dimi abi adamları yedirdim içirdim gene yaranamıyorum:)) Paraşütçü tipi emniyet kemeri beni rahat tutar be abi şunun şurasında kaç kilocukumki:(( Abi strafor ruşetler geçen sene benim sınfta derslere ikinci yarıdan başlamışlardı ve iyi bir notla sınıfı ikmalsiz geçmişlerdi.:))Bu sene tam yıl okuyacaklar bakalım ne göreceğiz. Sağlıcakla kal.