25 Mayıs 2014 Pazar

Otomatik sulama sistemi devreye girdi..

Bu cumartesi sabah erkenden bahçemdeydim. Artık yaz ve sıcaklar geldi. Çimleri, gülleri hafta arası sulamam lazım.


Hemen otomatik sulama sıstemımı devreye soktum. Sabah 08 00 den 15 00 e kadar bu işle uğraştım. Geçtiğimiz yıllarda yatık depo kullanıyordum, bu sene dik depoya döndüm. Kapladığı yer yarıya indi. Bizimkiyle İlhami abide bidon ile bu işi yapmaya çalışıyorlar ama nafile. Benim sistemde 500 litrelik bu depo kuraklığa göre gecede 3-4 kere 240 metrekare alana su atıyor ve ancak bahçemi canlı tutabiliyorum. Sistem bir su motoru, elektirikli ve mekanik birer şamandıra ile diğital proğramlanabilen bir  şalterden oluşuyor. deponun içine sıvı gübre de atmak mümkün ama ben yapmıyorum. Su kesilecek olursa bu su evde de kulanılıyor.


Kalan zamanımda koloni kontrolleri yapıldı ki sadece 5 koloniye el süremedim artık onlarda haftaya kaldı.


Kıymetlilerimden biri beslendi. Zayıf koloniler kontrolden çıkmamalı.


Ben anayı böyle yandan boyarım :( laf aramızda yaşlılık bu olsa gerek gözde gözlük var olana bakın :)


Saat 16 00 zırt bir oğul kaysı ağacında nerden çıktın nerden geldin derken altına ruşeti koyup silkeledim. Yorgunluk had safhada ya oğulun yarısı yere silkelendi ıskaa:)) Allahdan ana içerdede dumanı verince doğru ananın yanına..


Tahmini açtığım kovan boşalmış gereken yapıldı tabiki:(



Arılığım bu sene bu halde bakımda eksik yok sadece hava yağmurlu gidince biraz oğul sıkıntısı yaşasakta iyiyiz.


İğde ağaçları çiçeklendi. Kokularına bayılıyorum.


Yalovadan Yusuf kardeşimin aldığı trabzon hurması iyi gidiyor. Bakalım seneye meyvesini yeriz elbet.
Bu haftada bu kadardı ama işlere geçilmedik hala :))

11 yorum:

Unknown dedi ki...

S.a Muhteşem abi,
Otomatik sulama sistemin hayırlı olsun abi, çok hoşuma gittiğinden bizim memleketteki evimizede böyle bir sistem planları yapıyorum.
Su depolarının dolması için,yağmur suyundan da faydalanabilirmiyiz
acaba ? süper bir sistem paylaşım için teşekkürler.
Abi sanırım sen ana boyarken yan yana duran äkä anadan sağdakini hedeflemişsin :) acilen gözlerin Laz er olması gerek abi senin.

Oğulun hayırlı olsun,
selamlar saygılar.

Unknown dedi ki...

Abi ana belli olsun da isareti nerde olursa olsun; )))

muhteşem turunç dedi ki...

Mehmet abi otomatik sulama sistemim basit ve bir o kadar güvenli. Motorun çalışması hem digital proğramlanbilen şalterle hemde elektirikli şamandıra ile kontrol ediliyor. Buradaki amacım biri bozulsa diğeri koruma sağlıyor. 2006 dan beri kullanıyorum hiç sorun yaşamadım. Tavsiye ederim. Gelelim ananın boyanmasına abi biliyorsun ben anasını boyayıp babasına satan bır gruptanım yani Kayseriliyim :)) o nedenle ana boyanması işi kayserililerin uzmanlık alanına girer lutfen gozlerıme kusur bulmayalım. Sağlıcakla kal abi.

Zulfu abi evet işte budur:))

A. Gökhan Dellal dedi ki...

Merhaba Muhteşem Abi, işi garantiye almışsın otomatik sulama sistemi ile. Bahçene hayran olduğum zaten malum, verdiğin emek az değil. Bakarsan bağ olur bakmazsan dağ diye boşuna dememişler:)
Anaarıda yandan çarklı olmuş. Hiç işaretsiz olacağına böyle yandan olsun;)
Selamlar

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Oğullar , oğullar , oğullar....::((

Kabusum oldular bu yıl beee::((

Lakin pozitif düşünecek olursakta , her oğula gideni bölünce de yeni 50 kolonim oldu::))

Gebze civarındaki amatörleri eğitmende fayda var.Bidonla felan uğraşıyorlar hala ::))

Onlar itiraf edemiyorlar ama ben söylemiş oldum , sevabına bir el atsan iyi olur ::))

SLM ve Muhabbetle...

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamün aleyküm
Oğulunuz hayırlı olsun. Orada da yağmur sürekli var gibi. Biz sobayı söktük. Yoksa inanın yakacak kadar hava soğuk ve yaklaşık üç haftadır yağış var. Benimkiler oğula kaçmadı. Çevrede bayağı oğul haberi geliyor.

Merak ettiğim bir husus; Dölleme uçuşuna çıkmamış olan ana arı ses çıkarır mı?
Yedi çıtalı kovanda didik didik etmeme rağmen bulamıyorum. Fakat sesi geliyor.
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Gökhan kardeşim gerçekten bahçeme bayağı bir emek harcıyorum. Ama dediğin gibi de değiyor hani.Yandan çarklı olsun bizim olsun abi:)) sağlıcakla kal.

Yusuf abi bu sene arılar uzun süre kapalı kalınca oğula boğulduk:)) balda yok hazırdan yediler bakalım hayırlısı olur inşallah diyelim. Gebza civbarındaki amatörlere gelince bozma adamların ayarını bidon felan ufak ufak oynuyorlar işte:) Sağlıcakla kal abi.

Hocam buraları ısındı soba kalorifer felan kendini unutturdu bize. Öten anaya gelince ben bir kaç defa eşleşmemiş ananın öttüğüne şahit oldum hemde kafeste:)Öten anayı bulamamana şaşırdım kolay gelsin ne diyeyim sağlıcakla kal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi o ne be 500 litrelik depo filan, görmemiş gibi....
Bizim gibi damlama yap, elimizde kovalar, bidon boşalmadan kovayla suyu bindiriyoruz bidona...
Adı üstünde damlama sulama...
Arıyı yandan boyamak pintilile alakalı, adam gibi göz doktoruna gidip gözlük yazdırma, sokaklarda satılan 5 liralık gözlükle gene anayı yarımda olsa tutturmuşun :v
Bahçedeki hünnaplara ne olduda Trabzon hurması demeye başladın... Baharda hurmamı olur beya.

Sağlıcakla kal.

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam yaşlanıyorsun haberin ola :) kaç gün oldu haberi yenimi gördün bea:))sizinkisi taşıma suyla değirmen döndürme işi:)) olmaz gelin benim gibi çalışın:)Ana boyanması sitil işi bizimki hand mail farikasyon değil sağlıcakla kal.

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamün aleyküm
Ana arıyı dün görebildim.
Yeteri kadar beslenmediği veya çiftleşme uçuşunu tamamlayamadığı için diğer arılardan az farklı. Boyamak için tuttum. Tam boyayacakken, yumurta atmayan ananın boyanmayacağı aklıma geldi. Boyamadım. İnşallah haftaya boyar, resimler fikirlerinizi almak için yayınlarım. Tecrübeleriniz bizim için önemli.
Selam, saygı ve muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Hocam resiminizi bekliyorum. Genede bir hatırlatma olurya faydalı olur diye anayı boyadıktan sonra kafesde verin kek kısmını doldurun arılar bir süre sonra kendileri anayı çıkarsınlar. Aksi halde kesebilirler. Sağlıcakla kalın.