13 Nisan 2014 Pazar

Terasımda manzara yağlı boya kıvamında.

Kanola tarlaları artık tamam. 
Terasımda manzara yağlı boya kıvamında.
En çok bu zamanlarını seviyorum.

Vişne ağaçlarımda çiçeklendiler. 
Bakalım budama tekniğimin faydalarını görebilecekmiyim.


Mevsimin gereği arılarda gaza basmışlar.
Geçen hafta attığım katlarda temel petekler kabartılıyor.


Önümüzdeki hafta araya bir kat daha girerim gibi..


Kışı iki katlı geçiren apimaye kovanım.


Buda haftaya kat isteyecek notumuzu aldık.


Kat atılmak üzere tam kıvama gelmiş bir koloni.
Çerçeve full yavrulu.
Bu kıvamda atıyorum katı. 
Üste bal kemerini koymaya başladımı nazlanıyo inekler yukarı çıkmaya.


Tabiki kazmalıklarımda sürmüyor değil. 
Nasıl yapmışım ve unutmuşum.
Aradan çıta çekmişim ve yerine ham petek girmeyi unutmuşum.



Sonrada işin yoksa uğraş.
Çıtaya iple bağlamaya çalış.


Bizi internetten izlediğini belirten yeni arıcı abimiz Ahmet bey geldi. 
Yaw dedi üzüldüm haline bir kolonide bana ver işin azalsın :)
İlk kolonisiymiş. Hayırlısı olsun bakalım.


Bu haftada bu kadar çalışabildik. 
Ama arı sayısını azaltınca işler yoluna girdi.
Bahçemde ihmal edilmiyor arılarda bende.

9 yorum:

Mehmet Yüksel dedi ki...

Muhteşem abi manzara gerçekten süper görünüyor,tam yağlı boya kıvamında.
Abi arıların maşallah güzel gelişmiş en kısa zamanda kat istiyorlar fazla geçiktirme bence.
Abi Arıcı Doktor olunca koloniler terapi gibi gelir insanlara,
Ahmet Beyin kovanı hayırlı olsun,arıcılık hayatında kendisine başarılar dilerim.

Hayırlı sezonlar,
Selamlar Saygılar.

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Selamun aleyküm
Arının boş durmayıp ördüğü peteği, sebzecilerin kullandığı büyük ve kalın sebze kasası lastikleri var, onlarda iki uca attığınız an olay tamamdır. Gerçi çok çok nadiren lazım olur. Yinede bulunsa iyi olur.

Manzara fotograflarına dönüp dönüp bakıyorum. Gerçekten keyif verici...
Selam, saygı ve muhabbetle...

A. Gökhan Dellal dedi ki...

Muhteşem Abi içim gidiyor böyle manzaraları görünce. Çok hoş. Arılarda güzel gelişmiş Maşallah. Ahmet Bey'in kovanı hayırlı olsun, bol bol bal alır inşallah. Bizde de Kanola tam açmış durumda, şöyle güzel bir yağmur yağsa diye bekliyorum. Bu arada benim köstebekte yavaş yavaş kaşınmaya başladı İnek:)))
Selam ve Saygılarımla

muhteşem turunç dedi ki...

Mehmet Abi'm teşekkürler. Katlar atıldı merak etme. Geçerken beklerim manzaraya karşı bir çay da beraber içeriz. Sağlıcakla kal.

Hocam teşekkür ederim. Lastik fikri gerçekten güzel ve pratik bir fikir. Sağlıcakla kalın.

Ali Türk dedi ki...

Muhteşem abi arılar gaza tam basmış...
Bahçeden başka detay yok, hayırdır erikler oldumu?...
Seb yeterki yükten kurtulmak iste, çok yardım sever insanlar var, seni yükten kurtarmak için can atan...

Sağlıcakla kal...

Zulfu T dedi ki...

Arilar sahiden gaza basmis abi :)
Mayisa gümbür bümbür bir sezon bizi bekliyor , görünen:)

muhteşem turunç dedi ki...

Gökhan kardeşim teşekkür ederim. Kanola arıcılar için gerçekten nimet. Hayırlısı diyelim. Köstebeğe gelince bütün kanolalarımı yedi gene inek artık tek çare kaldı gördüğüm yerde......:( sağlıcakla kal abi.

Canım ustam erikler oldu geçiyorlar ba şurda bir hafta daha yenir sonra kalmaz bilmem sen yetişirmisin.:) Yük mük kalmadı verdim fazlalıkları sen merak etme ba :( sağlıcakla kal.

Zülfü abi evet bahar tam gaz durumunda şu günlerde. Geçen senenin bozuk moralinden sonra inşallah bu sene güzel bir şeyler olur. sağlıcakla kal abi.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Kolonilerin resimlerini görünce , içimde bir sızı hissediyorum::((

Bu yılda bizde işler iyi gitmiyor ama senin iyi olması tesellimiz.

Usta fazlalıklardan soruyor....::))

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abi kanola benim orda arıyı hakikaten tavan yaptırıyor. Hala geçdeğil yerinde olsam ayçiçeği ekerim bak gör arı kışa nasıl girecek ustanın sorduğu fazlalık Kayserilide hiç kalmış olabilirmiki soruyor. Onunki Nasreddin hoca ümidi işte:)) sağlıcakla kal.