9 Mart 2014 Pazar

Bu hafta bahçede geçti..

Bu hafta cuma akşamından bahçeme gittim. 
Cumartesi günü hava buz gibi idi, insanın elleri soğuktan ağrıyordu. 
Arı uçuşu konusunda tabi ki bir şey söylememe gerek yok.
Aşağıda gördüğünüz çiçeklenmiş olan ağaç kartopu. 
Bunu daha çok çit amaçlı olarak yetiştiriyorlar.
Ben kendi haline bıraktım böyle oldu.
Arılar çiçeklerine bayılıyorlar.


Badem ve erik ağaçları da çiçeklendi. 
Bu hafta kar gelecek deniyor inşallah çiçekleri yanmaz.
Bu erik papaz eriği denen tür. Meyveleri her dönemde lezzetli.


Arılarla uğraşmayınca bütün zaman bahçede geçti.
Güllerin dipleri temizlendi ve açıldı.


Mart ayı gübrelemesi yaptım.
Gübreleme olarak kasım ve mart ayında
N-P-K ve mineral karışımlı gübre kullanıyorum.


Havada yağmurlu olunca dedim tam gübre atma zamanı.
Elimdeki alet ile gübreleme yapıyorum.
Bu alet her yere eşit gübre dağılımı sağlıyor.


Kümesimdeki tavuklarımın taze yumurtasını folluktan almak
apayrı bir keyif.


Kuzine ateşinde şişte sucuk keyfide dayanılmaz.))



11 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Muhteşem abi bahçedeki durum iç açıcı, erikler yola çıkmış maşallah...

Köstebeklerden haber yok.

Enginarlar duruyor mu?

Paylaşımdan anladığım, bol bol yatıp yatıp gelmişin :))

Sağlıcakla kal.

İlhami Uyar dedi ki...

sayın hocam bahçe işleri hiç bitmiyor,öyle veya böyle uğraşacak çok şey çıkıyor ortaya,stres atmak için en güzel yol bu olmalı,tüm işlerinizde kolaylık ve başarı dileklerimle

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam erikler inşallah çiçekleri yanmazsa iç açıcı. Köstebekten haber yok yani enginarlar sağlıklı. Yatmak ne mümkün biz çalışmak için yaratılmışın :) sağlıcakla kal.

İlhami abi söylediğin gibi stres atmanın en iyi yolu bahçe işleri.Teşekkürler abi sağlıcakla kal.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Muhteşem abi bahçe işlerini düzenli şekilde yapmana sevindim,stres attığı doğrudur.
Abi en güzel pozuda suçuklar vermiş,afiyet şeker olsun.

kolay gelsin,
selamlar saygılar.

muhteşem turunç dedi ki...

Mehmet abi sezon açılsa sıkışırım ama bu güne kadar budama, gübreleme ve ilaçlama işi bitti artık sezon açılsa arılara rahat rahat vakit ayırırım. Sağlıcakla kal abi.

Zulfu T dedi ki...

Bos zamanlar icin kendinizi yormadan en guzelini yapiyorsunuz abi:)
Doga ile basbasa olmak her zaman iyidir..

Saygilar

muhteşem turunç dedi ki...

Zulfu abi bahçede gün nasıl geçiyor, ne zaman yemek yiyorum emin ol unutuyorum. Hafta içinin stresini orada bırakıp geliyorum. Sağlıcakla kal.

A. Gökhan Dellal dedi ki...

Merhabalar Muhteşem Abi,
Tam özendiğim hayat...
Bahçe, arılar, doğayla içiçe, taze yumurta ve şişte SUCUK:)
Saygılar

muhteşem turunç dedi ki...

Gökhan kardeşim inşallah hayallerin gerçek olur teşekkürler. Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Hava bu kadar setleştikten sonra senin bahçede meyve felan olmaz.Şİmdiden uyarımı yapayım istedim ki , suçu bizim budamamıza yükleme ::))

İmkan olsa da bahçene doğal gübre kullanabilsen.Kimyasal gübrelerin hepsi toprakta atık bırakıyor ve zamanla toprağı zehirliyor.Yani kimyasal çöplüğe dönüyor.

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abi hiç kıvırma :) bu sene budama işini yaparken bak gör meyveden yıkılacak bu ağaçlar diyordunuz:)) soğuk felan anlamam ona göre:))abi hayvan gübresi olsa tabi bende isterim ama vakitsizlikden bu senede halledemedik hayırlısı artık.. Sağlıcakla kal.