29 Aralık 2013 Pazar

Köstebeğin intikamını ucuz atlattık :)

Bu hafta bahçeme geldim ki iki adet enginarımın köstebek tarafından halledildiğini gördüm. Bu sinirle internetten okuduğum bir yöntemi uygulamaya koydum. Delikden içeri piknik tüpünün hortumunu uzatıp delikle hortum arasındaki boşluğu toprakla doldurup 10 dakika süreyle içeri gaz verdim. Sonra deliği açtım ve gazete kağıdından yaptığım uzunca fitili tutuşturdum. Sonuç aşağıda görüldüğü gibi resmen ütüldüm. Gazı toprak emmiş alev gaza ulaşınca ortalık alev topuna döndü ve ben içinde kaldım. 


Daha sonra ikinci deneme olarak benim tüfeğe sekizlik demirden bir düzenek kurup namluyu deliğe doğru çevirip bıraktım. Epey zaman geçti gelmedi. İnek ya ilk gazlı uygulamada telef oldu yada tırstı uzak bir yere kaçtı. Bende haftaya görüşeceğiz deyip bu haftalık bıraktım.


Bu hafta tabiki her şey köstebek avı kadar kötü değildi. Aşağıdaki hanımefendi çardakta güneşleniyor. Hava güzel çardak köpeklere karşı en güvenli yer:))


Sanki yazdan kalma bir gün. Balkonda manzara güzeldi


Aşağıdaki tarla ekili çobanlarında hayırlısı bu işte sürüyü salmış tarlaya ne denirki ..:(


Tavuklarda bu güzel havanın tadını bol bol çıkardı.


Bende terastaki straphor ruşetleri kontrol ettim. Durumlar tahminimden iyi çıktı. Her ikisinde de rutubet söz konusu değildi. Çıtaların propolisle köpüğe yapışması da söz konusu değildi. Bu olumlu durumu görünce ..



Elimdeki boş ruşetin yan kısımlarına maket bıçağı ile kanal açtım. Terasdaki ahşap kutudaki koloniyi buna aktarmaya karar verdim.


Sonuçda aşağıdaki gibi aktardım...


15 yorum:

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi öncelikle geçmiş olsun. Ben 16 yaşlarımda bir soba üflemiş tim, ne kaş ne kirpik kalmıştı, bir hafta sonra yüzümün derisi incecik soyuldu...
Bu köstebekleri bir türlü hizaya sokamadın, burada deneyimli köstebek avcısı ot yiyor ot...
Modifiye ruşet süper olmuş, bayağı uğraştın ama kendini sokturamadın, maskesiz öylemi vurulur beya::))

Her şeyin hayırlısı, verilmiş sadakan varmış...

Sağlıcakla kal.

Zulfuu Tnk dedi ki...

Abi gecmis olsun.

Gaz ve atesle saka olmaz.
Her okudugumuzu denemek dogru degil iste. Allah korusun daha kotu bir durum olmamis. Strafor rusetler kis icin iyi oluyor sanirim ama straforu arinin delme sorunu konusunda ne dusunuyorsunuz.

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Muhteşem abi geçmiş olsun.
Yazını okuyunca aklıma Neron geldi :)
Hadi Roma yandı anladıkda, Trakya'nın suçu yok be abi...
Tekrar geçmiş olsun Allah korumuş bu tür olaylar hepimize ders olsun...

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam sen 16 yaşında üflemiş olabilirsin napalım biz geç kaldık işte yaş 55 de üfledik.:))sen demişin ya benim arıları hipnoz ediyom sokmuyorlar diye işte bende aynı şekilde yerden yere vuruyom gene sokmuyorlar:))

Zulfu bey gaz ile yaptığım gösteri için ne derseniz deyin artık. Strafor ruşetin dansitesi yüksek ben arıdan çok fareler napacak onu merak ediyorum bunu ileri zamanlarda deneyeceğim. Şu andakiler terasda fare ulaşamaz. Almanyada çok kullanılan bir kovan türüymiş bunlar siz hiç araştırıp sordunuzmu kullananlara.. sağlıcakla kalın.

Şekerli abi evet yakacaktım trakyayı haklısın :)) neden dersen trakyada iki arıcı arkadaşım var blog mlog hak getire ne sesleri çıkıyor nede nefesleri:)) yakarsam belki etkilenirler dedim ilk senden ses çıktı:)) demekki etkili bir yolmuş:)) sağlıcakla kal.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi geçmiş olsun.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Geçmiş olsun.

Yaw Muhteşem abi , sen hala bütün faturayı köstebeğe mi yıkıyorsun.Sen hala işbirlikçiyi anlamadın mı::))

Düpedüz sana tuzak kurulmuş:)

İsim vermeme gerek yok , sen onu biliyorsun::))

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Vecdi abi sağolasın..

Yusuf abi merak etme bu sefer ben onuda halledecem hemde bir kaşık suda boğacam

Zulfuu Tnk dedi ki...

Muhtesem abi , Mehmet abi ile gecen cuma gorustuk butun sorularimi sordum ama sraforu sormadim ama yarin soracagim. Burda satiliyor var evet katli olarak ama bu sene katin ustunde ki straforu delmisti arilar..
Hakli oldugunuz bir konuda fareler.
Bahcede problem olur endisesi bende de var. Bugun straforlara baktim bir rusette ben yapayim diyorum ama yapmisken tahta yap daha saglam olur diye vazgeciyorum , fikir olarak..
Saygi ve sevgilerle..

zeynuğu dedi ki...

Geçmiş olsun.

muhteşem turunç dedi ki...

Zülfü bey hayırlısı olur inşallah.

Şenol hocam teşekkür ederim.

Θεοδόσης Κατσαρός dedi ki...

I wish you Happy New Year in 2014!
Best Wishes!

Şükrü KOCA dedi ki...

Geçmiş olsun Sayın Doktorum.
Allah beterinden saklasın

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Saygıdeğer dostum muhteşem bey çok çok geçmiş olsun allah daha kötüsünden korusun kaş yapayım deriken göz çıkarma tüfek olayıda bence sakat dikkat etmekte fayda var
kolaygelsin

muhteşem turunç dedi ki...

Mr. Theodosis thanks. Happy new year to you.

Şükrü hocam teşekkür ederim. Amin cümlemize.

Aliosman abi sağolasın doğru söylüyorsun. Ancak ta gebzeden alıp getirip diktiğim enginarlarımın en güzellerini yiyince..:( acayip kızdım.

SERDAR ÖZHAN dedi ki...

Muhteşem abi geçmiş olsun sen gene eski yöntemlerle devam et abi.strafor rüşetinde hayırlı olsun inşallah kemirmezlerde istediğin sonuçları alırsın,sağlıcakla kal abi.