29 Eylül 2013 Pazar

Bu hafta bir gün arılığa gidebildim..

Bu hafta arılığıma gitmeden önce şerbet hazırladım. Bunun için 15 kg toz şekeri 7.5 litre suda erittim. Hazırladığım hacmen 1/1 invert şurubun 8 litresi 10 kg geldi.


Toplam 17 litre şerbet elde ettim.


Geçen hafta keklediğim kolonilerime bu hafta koyu şerbet beslemesi yaptım.


Teşvik amaçlı donmuş bal verdiğim karakovanıma 


Bu hafta şerbet verdim. Kavanozla beslemede böyle saman tutamlarını kullandığımda boğulma yok denecek kadar az oluyor.


Kapaklarımın straphorsuz olanlarına strapor kestim. Kışlamada bunun çok faydasını görüyorum


Anası ve arılarını birleştirdiğim kutunun ballı çıtalarının iki tanesi bir diğer benzeri kutuda kullanıldı kalan iki tanesi ise şekilde görüldüğü gibi standart çıta haline getirilip damızlıklardan birine verildi.


Damızlıklarıma kek dışında besleme yapmıyor sadece ballı çıta takviyesi yapıyorum.


Bir başka damızlık arım.


Arılarımın işi bitince çimler biçildi ve otomatik sulama kapatıldı. Önümüzdeki hafta yağmurlu geçecekmiş.


Bahçemde "HOCA" dan kalan biberlerimi topladım.


Sarıcalarda bizimkinden farklı değiller. Elmaya bakın içi nasıl boşaltılmış:(


Tavuklarımda güzel havada bol bol eşelendiler ve mutlu oldular :)


7 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Muhteşem Abim
Merhaba
Krem tartarla yapıyorsanız, ne kadar krem tartar kullandınız? Tepeleme çay kaşığı ölçüsüyle veya gram olarak.
Selam, saygı ve muhabbetle...

İlhami Uyar dedi ki...

Değerli hocam arılar olmasa bahçeye gideceğiniz pek yok gibi,onların sevgisi size o kadar yolu katetmek zorunda bırakıyor,tabiiki tavuklarıda unutmamak lazım,sevgi ve saygılarımla

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Şurupu evde yapmak sıkıntılı oluyormu :)

Ufak çıtayı tam çıta haline getirmen pratik ve güzel olmuş.Lakin çerceve zenci , beyaz karışımı olmuş.Artık doğanlarda melez olur ::))

Yağacak diye , sulama yapmadın.Lakin yerinde olsam İstanbul'un havasına güvenmezdim.

SLM ve Muhabbetle...

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi kış hazırlıklarını bitirmişsin.Ustanın budamasını beğendinmi.Sağlıcakla kalın.

muhteşem turunç dedi ki...

Sayın Hocam
ben artık adet oldu her 5 litreye 2 kaşık tepeleme dolu krem tartar atıyorum

İlhami abi bütün yollar sevgiden geçiyor.:)

Yusuf abi sorma, olmazmı ama ertesi güne yazlığa bıraksam yetişmeyeceği için sıkıntıyada katlanıyoruz:) Çıta mecburen melez oldu kader işte:)Abi yağmasada hava serinledi idare ederiz..

Vecdi abi ustanın budamasını beğenmedim. Budama işini ben ona uygulamalı olarak öğreteceğim.

Cümleten Sağlıcakla kalın.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi sezon bitti, hadi hayırlısı.
İşleri bitirmende iyi olmuş bir yerde toplanma zamanı geldi...
Bende son bahar beslenmemi yapıp Aydıncıktan geleceğim...
Sağlıcakla kal.

muhteşem turunç dedi ki...

Sevgili ustam; evet haklısın toplanma zamanımız geldi hakketen:) sen bir an önce çıkda gel. Adamlarda bir oh desinler:)