6 Haziran 2011 Pazartesi

Sonunda başlayabildik..

Geçen haftada ana arı kutusu çıtalarını kabarttırdığım koloninin anasını alıp bırakmıştım. Bu hafta kendi yapacakları memeleri temizleyip larva transferiyle bizim 61 numaralının larvalarından ana arı üretimine başlayacaktım. Cumartesi günü baktım Sadri abimiz ve komşusu 4 çıta arılı bir koloniyi elinden tutmuş getirdiler:)

Sadri abimizin komşusu Bulgaristan göçmeni, oradayken köyde hatta kasabada bir tek bana arıcılık dergisi gelirdi diyor. Anlaşılan elden geldiğince bilimsel yayınları takip ediyormuş. Sohbet arasında bloglarıda fırsat buldukça izlediğini söyledi.

Sadri abimiz malzemelerini (büyüteç, kaşık) almış yanına ya kardeşim ne var bunda, yapalımda cümle alem görsün diyerek arılığa girdi:)



İlk beş altı taneyi ben yaptım

Baktım beğenmiyor verdim kalanını kendisi tamamladı.


Larva transferi yapılıp çay molasına geçildiğinde Erzincan dan Vecdi abimizin yolladığı ışıklı aparatlar konusunda fikir alışverişi yapıldı. Sohbet üç arıcı bir araya gelince bitmek bilmedi.


Akşam üstü malzemelerini araca yükleyip Sadri abimizi yolcu ettik. Yüzüne pek demiyoruz ama bizde hakkı çoktur. İki senedir acayip nazımıza oynamıştır.


Benim kendim için yaptığım transferlerden tutanların pazar günkü görüntüleri böyleydi. Başladık bakalım haydi hayırlısı..


Aşağıdaki filmde koloninin çıtalara kendi yaptıkları memeler görülmekte. Ben sıradan film çekerken dört çıta saydım ki bu koloni dört beş kutu arılandırır. Yani her kutuya böyle bir memeli çıta verilirse analandırılmış olur. Göz problemi yaşayanlara uygun vir yöntem. Ben bu memeleri kestim. Larva transferi yöntemiyle meme yaptırdım. Önümüzdeki hafta kutuların arılandırılması ve memelerin dağıtılması işini yapacağım.



2011 ana arı üretimi faaliyetlerim. mturunc

3 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Hocam Sadri bey anladığım kadarıyla çok azimli ve işini severek yapan birisi ki,sizin peşinizi hiç bırakmıyor vede başladığı işi yarım bırakmıyor.Gençlere örnek olacak tarafı çok,hepinize kolaylık ve başarılar diliyor saygılar sunuyorum.

ALİ TÜRK dedi ki...

Muhteşem abi
hep iş hep iş, hani yiyecek bir şey yok muydu be::))
Larva tutturma oranın sanki süper, bu sene bende bir acayiplik var, bir kovanda sıfır çektim::((
Plastik çıtaların da çok şirin durmuşlar.
Kal sağlıcakla.

MUHTEŞEM TURUNÇ dedi ki...

İlhami abi Sadri abi gerçekden öyle örnek bir insan sağolsun. Sağlıcakla kal abi.

Ali abi ben henüz sıfır çekmedimde %100 de hiç olmadı be:(plastik çıtalarıma sulanmayalım lütfen:) Sağlıcakla kal abi.