23 Mayıs 2011 Pazartesi

Dört gün arılıkda ve bahçede işleri nispeten yola koydum...

Bu hafta malum dört gün tatil yaptım; arılığımda ve bahçemdeydim. İlk gün gözüme çarpan tuzaklarımdan birine oğul girmiş olmasıydı.


Bu seneki ana arı üretimi için kullanacağım plastik çıtaları yarım ballığa dizdim. Zaten bu çıtalar da yarım ballık çıtaların yarısı kadar. Bir yarım ballık bunlardan 20 tane alıyor.

Yarım ballığın altına uyduruk bir taban tahtası yapıp;

içine şerbetliğide koyup,

işlemi başlattım. Ertesi günü ham peteklerin kabartılmaya başlandığını da gördüm. Bu sene ana arı kutularımda bu çıtaları kullanacağım. Bu plastik çıtalar ana kutuları için çıta hazırlama derdime son verdiler.

Oğul önleme faaliyeti için yaptığım bölmelerden bu senenin f1 lerinden biri çıkmış yumurtayı da döşemiş.

Bu arada işlerimin arasında birde misafir ağırladık:( adamlar resimde görüldüğü gibi meksikalı kılığına girmiş olsalarda benim usta ve hacı abiden ibarettiler yani yemedik:) misafir bereketiyle gelir felan diye ayak yapsalarda herkes bilirki güdümsüz birileri arılığa geldimi ters giden bir şeyler olur. İşte öylede oldu ve bir oğul çıktı. Bizimkiler boğaz derdinde ben o sırada oğulun peşindeyim:( neyseki kaysı ağacına kondu da bende iki lokma bir şeyler yiyebildim.:)

masada yiyecek bir şeyler kalmayınca gitti oğulun başına:) dedim sıkıyosa bunu ye:)

Neyse oğulu kovana onlara aldırdım da bi işe yaradılar:) tabiki meme kontrolünü ustamla beraber yapıp işi tamamladık. Ertesi günü tüm kovanlar elden geçtiler ve meme yapmaya çalışanların ağızlarına biber sürüldü.

Bu sene Sadri abimizin kuluçkalığında çıkan civcivler büyümüşler ve kümese alınmışlardı. Son olarak Vecdi abimizin yolladığı yumurtalardan çıkan civcivler de adam sınıfına girip kümese nakloldular. Aralarında anlaşıp sevişene kadarda tel bölmeyle birbirlerinden ayrı tutuldular. Bu sene tavuklar, arılar ve bahçe işleri son hızla gidiyorlar. Bahar ayı olması nedeniylede ufak bir ihmal bir seneye mal oluyor malum. Allah sonumu hayretsin. İşlerimin bu kadar hızlı olması sebebiyle de sabah erkenden gelip kahvaltısını yapıp sohbetini kısa tutan misafirleri başımız üstünde taşımaya başladık:=) ve arkalarından seslenip erkekseniz temmuz sonu ağustos başı gibi gelin bal sağımına bekleriz dedik:=)

5 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem abi.

Maşallah Bakana layık kral sofrası döşemişsin.Valla bana kalsa bu sofradan sonra Bakana bir iki meme temizliği vız gelmiştir.Tahminim odur ki yakın zamanda seni ziyarete gelirler diye düşünüyorum.Sen erikleri ve civcivleri nasıl saklarım diye onu düşün derim bennn :))

SLM ve Muhabbetle...

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,Hacı ile Ali beyi bundan sonra zor bulursun.Arısının ogul vermesini isteyen Ali bey ve hacıyı misafir eder.Plastik çerçeveler çok güzel.Civcivleri bile firesiz birleştirmişsin.Sarı ayaklı civciv horoz benden demesi,ne zaman öter bilmem.Saglıcakla kalın.

Unknown dedi ki...

Selamlar Muhteşem abi,benim anlamadığım bizim arıcılar kahvaltı masasında niye maske ile otuyorlar.))Maskesiz arı açan adamlar))Oğulun hayırlı olsun.Civcivleride büyütmüşsün horoz yok değilmi içinde.Sağlıcaklakal.

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abi ne vız gelmesi yerlerinden zor kalkıp söylene söylene iş yaptılar. Bu sene planlamayı iyi yaptım erikler bizimki kestane balındayken olgunlaşacak horozlarda eylülden önce ötmezler:) kal sağlıcakla abi..

Gudümsüz adamları kim ister abi. Plastik çerçeve hakikaten bu sene önemli bir peoblemimi çözdü benim. Sarı ayaklıyı ben özellikle seçtim. Sen demiştn horoz olur diye. Bakacaz artık canı isteyen öter istemeyen yumurtlar biz gerekeni yaparız. Sağlıcakla kal abi...

Emrahcım adamlara maskesiz arı açmayı korkmamayı öğretemedim işte ne diyecen:) Oğul bayağı iş yapacak bakalım. Civcivlerden sarı ayaklı ötermiş Vecdi abi tecrübeyle sabit dedi görecez bakalım kendi bilir:) Sağlıcakla kal abi..

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi o ne be gudumsüz filan. Ben senin bir avuç oğul için istanbuldan yazlıga koşa koşa gittigini biliyorum::))
Ben o iri civcivleri o gün niye göremedin onu anlamadım.

Bu ne hız bir gecede arılara petek kabarttırmışın ne verdin onlara öyle.

Yav sana gelirken unutmuşuz biraz ruşet getirseydik oralarda dolardı::))
Kal sağlıcakla.