3 Nisan 2011 Pazar

Bu hafta atölye içi çalıştım..Hava yağmurluydu..




Bu hafta sonu hava 9-10 derece civarı ve yağmurlu, sisliydi. Ben arı açmadım bol bol hayal kurdum:) şu yeşilliklerin acaba ne kadarı kanola olacak diye:)





önceki senelerde su baskınına uğrayan arıcının bahçesi gene az kalmış su altında kalacak. Bu sene arı sayısı azalmış.





buda benim kızın tekiri. Geçen hafta ortalarda görünmedi. Bu hafta kız geldi ya gene karnı doydu.





Evin etrafındaki otla fazla büyümeden temizlendi. Makinayla biçtim. Erik ağacımda açtı bu sene bakalım meyvesi ne kadar olacak.





Bu sene yarım ballık çıtaları kullanarak ana kutuları oluşturacağım demişdim daha önce ya; o çıtalara ham petek hazırladım. Normal plakayı 8 eşit parçaya ayırdım. Bunun içinde strafor kesme aparatımı kullandım.









Ham petekler hazır oldukdan sonra çıtaları telledim.





Daha sonrada mumları yapıştırdım.





Bu sene 8 çıtalı ana kutuları oluşturacağım. Benim tecrübelerim ki depo kovanım 8-10 çıtalı olarak kaç senedir kışlamakda. Bu sene beş adet yeni kutu oluşturup projelerime devam edeceğim. Bizimki hala üç gözlümü tek gözlümüyü tartışıyor allah her şeyin hayırlısını versın derler ya işte öyle:)

8 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi hayal karın doyurmuyor, inip bir bakaydın şu yeşilliklere, benide merak sardı be.
Haberde bana sanki sataşmamı var tam çözemedim.
Bu arada bu sene bir gudümsüzlük var, arıları Almanyayamı götürsek::))

Unknown dedi ki...

Muhteşem abi kolay gelsin,selamlar.

muhteşem turunç dedi ki...

Ali abi hayal acayip karın doyurur yemesini bilene:/( filozofmuyum ne:=0 sana sataşma konusuna gelince boşver sen üstüne alınma:)Almanyaya gitme konusuna gelince namın oralara kadar yayılmış vize vermezler sana:)

Mehmet abi sağolasın..

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Muhteşem Abi.

Bu yıl mevsim şuana kadar iyi gitmiyor.Umarım bundan sonsarı iyi olur.

SLM ve Muhabbetle...

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

sayın hocam iyi çalışmalar maşallah sezona iyi hazırlanıyorsunuz gibi mevlam sonucunuda hayırlı etsin.

muhteşem turunç dedi ki...

Yusuf abi evet gecen seneye gore bir ay geriden gidiyoruz hayırlısı olur inşallah. Sağlıcakla kal abi.

Zafer abi evet bu hafta yagmur var deyıp yatmadım bol çerçeve hazırladım hayırlısı bakalım abi.

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Muhteşem abi,yeni ana kutularını yaptınmı.Usta bu sıra işlere ara verdi.Ziyafetler,ne bayramı var acaba.Saglıcakla kalın.

muhteşem turunç dedi ki...

Vecdi abi yarım ballıkları bölüp ana kutularını hazırlayacağım. Kışlama konusuda bu şekilde daha iyi olacak yakında paylaşırım.