4 Mayıs 2009 Pazartesi

Bu hafta sonu işler biraz olsun yoluna girdi.

Bu hafta sonu tatil üç gün olunca işler yoluna girdi. Sıkışmadık desem yalan olacak ama yetiştirebildik. İşe mum yapıştırmakla başladık. Bu çerçevelerin arabanın yanında yedek lastik gibi duruşu ne derseniz mum yapıştırırken aküden aldığım elektriği kullanıyorum.

Bu şekilde elektirik ile yapıştırılan temel petekler kabartılınca yavru atılmasında sıkınrı yaratmıyor.



Bütün kovanlar tek tek elden geçirildi. Bu dönemde genç arıların işsiz kalmamaları gerçekten önemliymiş. Ana memesi yok şu anda. Bir kovanda kapalı meme yakaladım ilerde bahsedeceğim. Daha önce yalancıya kaçan bir kovanım vardı yaklaşık 2-3 çıtada arısı vardı. Anası yumurtlayan fakat her nedense çok zayıf 1 çıta arısı kalan bir kolonimle birleştirdim. Her iki koloniye oğul parfümü sıktım sonra yalancı koloninin tüm arılarını 50 metre ileride bir yere silkeledim ve peteklerini aldım. Yalancı koloninin yerinede bu zayıf analı koloniyi getirdim ve ilave kabarmış petek ve temel petek verdim. Bu işlem cuma günü yapıldı cumartesi ve pazar günkü kontrollerde ise ananın kesilmediğini kovan içinde dolaştığını gözledim.

Cumartesi hava yağmurlu olması sebebiyle Mehmet Yükselin kovanını tamamladım. Slikonlu dış cephe boyasıylada boyadım. Kapak kısmını tamamladım. Kuruduktan sonrada terastaki yerine taşıdım.

Rahmetli 37 nolu frolaynın kızlarını bu kovana aktardım.Yaklaşık 8 çıta arılı olan bu kovan kış sonu gibi 37 yi değiştirmişti. Günlük yumurta 3 günlük larva bile vardı ve bir adet kapalı bir adet açık ana gözü vardı iki kere ve saldırganlaşacak kadar açık tutup uzun uzun aramama rağmen anayı bulamadım. Oğul vermiş görüntüsü de yoktu.
Arıları olduğu gibi memelere dokunmadan yeni yerlerine aktardım. İki tane yeni ham petek ilave ettim.


Mehmet Yüksel kovanının kuluçkalık ksımının eski kovanın giriş deliğine göre 30 cm solda olması arıların kapalı olan ballık kısmına yönlenmelerine neden oldu ama yavaş yavaş öğrenecekler artık girişin yerini.Bu kovan benim gibi sabit arıcılık yapacaklar için ve terasım gibi rüzgarlı bir yer için yüksekliği teras duvarının altında kalması nedeniyle kullanışlı olacak. Bunu bu sene deneyip göreceğiz.


En son Erzincanlı Arıcı Vecdi abimizin gönderdiği karakovanı hazırladım. Giriş deliğinden içeri doğru 3,5 cm arayla temel petek parcaları yapıştırdım. Bu hem arılara klavuz görevi görecek hemde kalkancı tarzında yani girişe paralel olarak petek örmelerine yardımcı olacak.

İçine dört noktaya oğul çekme mahlulu damlattım ayrıca propolis parçaları koydum. Bu propolis parçalarınında oğulu cezbedeceği düşüncesindeyim.
Kara kovanı hazırladıktan sonra bu güne kadar kurduğum tuzakların hemen hemen hiç boş kalmadığı yere yerleştirdim. Bakalım sonuç nasıl olacak.
Bu hafta pazar günü üç adet kovanın yeni kovanlara aktarılması işini de hallettim ve hava lodostu arılar kolllarımı ve bacaklarımı ergenlik dönemim görüntüsüne döndürdüler. Sivilce başı gibi bir sürü kızarıklıklarım oluştu. Bu haberi yaparken de kaşınıp duruyorum.

8 yorum:

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Muhteşem abi peşin satan ve veresiye satan resimleri vardı.
Senin işler resmin peşin satan ratafındaki adama benziyor. Malzemeler çeşit çeşit ve bol ayrıca sepeti göremedim.

Bende taksitler gelsinde işleri bitirelim diye tırmalayıp duran tarafındayım::)))

Ergenlik dedinde, Arının sokmasından zarar gelmez, yalnız dikkatli ol. Hassas yerlerinden sokulma::))
Sonra haberde yapamazsın haa.

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Muhteşem abi o oğullar nerden geliyor sana merak ettim:))

Unknown dedi ki...

Muhteşem abi kolay gelsin,yeni kovanların da hayırlı olur inşallah.
Çalışmalarında başarılar dilerim,
kovanların bal dolar inşallah.

selamlar saygılar.

muhteşem turunç dedi ki...

Sayın Ali Türk bekle be yav hepsi bir günde nasıl olsun sepetide haftaya kurarız. Hassas yer dedinde ipden döndük be:)..
Mehmet Abi dileklerin için sağolasın cümlemizin balı bol olur inşallah.
Ali Şekerli abi her şeyi açık etmesen olmayacak dimi. Tamam itiraf ediyom geçen sene sepetim oğul verdi 4 tane ve söndü. Bunları kaçırmadım ama birde kovanlardan biri verdı o gitti. Ama bu sene işi öğrendim gibi ana memesi kontrolü genç arılara iş verme vs gibi oğul önleme çalışmalarını yapıyom. Bu tempoyla ölmez sağ kalırsam aşağılardan gelecek oralarda arıcılar var. Birde duydumki bir abimiz beş tane ucuza sepet kapatmış bu sene uzak ama bellimi olur onunkilerden de gelebilir:))

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Hocam görüntülere bakılırsa sezona hızlı girdiniz,umarım hız kesmeden sezonu tamamlar vede istenenden daha fazla randıman alırsınız,kolaylıklar diliyorum.

muhteşem turunç dedi ki...

İlhami abi bu tempoda dayanıp sağ kalmayı başarırsam dileklerin gerçekleşecek inşallah.

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Abi lafı mı olur.
Dükkan senin be:))

mahmudiyearicilik dedi ki...

Yeni kovanın hayırlı olsun. İnşallah içi arılanmış, balla dolsun. Ayrıca Oğullar hayırlı olsun, Bereketli bir yıl olsun.

SAYGILAR