29 Mayıs 2008 Perşembe

ARILARA GİTTİM

Dün kutudaki arılar aç kalabilir endişesi içimi kemiriyor gideyim gitmeyim derken iş çıkışı çevirdim rotayı arılara. Birileride göya hafta sonu taşınacak hazırlıkları tamamlaması lazım uykusu gelmiş eve gitmiş. Gittim ilk iş daha önce deneme amaçlı olarak arılı açık kapalı yavrulu yumurtalı çerçeve vererek ana memesi yaptırıp bir gün sonra bu memeleri iki katlı kovanda bir hafta beslettikten sonra tekrar kutuya geri verdiğim 2 adet kutudaki memelerin açılmış olduğu ve anaların çıkmış olduğunu gördüm. Üllüz üllüz dolanıyorlar çiftleştikten sonra fıstıklaşır bunlarda.


Daha sonra Ali Türk ün larva transferi yaptığı kutularıda besledim mazotlarını tamamladım.





Daha önce jenter aletinde ana ürettiğim ruşetlerden iki tanesi dördüncü çerçevedeki temel peteği de kabartmış. Bunlara beşinci temel peteği vermeden önce normal kovana aktardım.




5 yorum:

HB dedi ki...

Savunması düşük, anası yumurtlamaya başlamamış küçük kolonilere şerbet verirseniz, belki bugünlerde nektar akımı sebebiyle bir şey olmaz ama yakında yağmalanırlarsa...

Küçük kutulara mutlaka katı besleme yapınız.

muhteşem turunç dedi ki...

Doğru söylüyorsunuz fondon şekeri ile besleme yapacağım..

ARICILIK VE TARIM dedi ki...

Fondon şekerini zayıf arı nasıl yiyecek doktor efendi.Arılarına kek ver kek.Demekki bakandan hala öğreneceklerin bitmedi::)))

muhteşem turunç dedi ki...

sn arıcılık ve tarım kim olduğunuzu bilmiyom ama bakanın nereye baktığı belli değilki:)))

Ali Türk dedi ki...

Abi sanada bir şey demeye gelmiyor haa.İyiki bu gün iş çıkışı uyku bastı arılara gidemedim dedim.Yav artık bünye kaldırmıyor,bahardan beri koştur koştur,taşınma birde acayip stres yapıyor.Sen bu yazıyı yayınladıgın günün gecesinde inşallah ilk taşınmamız bitecek.

Ayrı bir not sana gitmene gerek yok dedik gene gitmişsin olmuyor böyle.::))