26 Kasım 2021 Cuma

Arılıkta, bahçede mobil modemle internet ve kamera kullanımı internetin kapanması sorunu..

Bahçelerde arılıklarda zaman zaman hırsızlık olaylarını duyunca bende bahçemde iki yıldır İP Kamera kullanıyorum. Benim kullandığım outdoor kamera mikro sd  karta sürekli kayıt yapıyor. Ayrıca bir hareket algıladığında fotoğrafını çekip bana mail atıyor. Kötü  niyetli kişiler işlerini bitirdikten sonra geride iz bırakmamak amaçlı olarak kamera ve kayıt cihazlarını da çalıp gidiyorlar ya işte bu nedenle mail atması çok önemli bir özellik. 

İP kamera kullanabilmeniz için bulunduğunuz yerde internet olması şart. Eğer hatlı telefon üzerinden yada başka kanallarla internet kullanamıyorsanız ki arılık bahçe vs gibi yerlerde elektirik bile olmadığı düşünülürse mobil bir modemle bağlanmanız şart. Bunun için bir GSM hattı almanız gerekiyor. Modem olarak da aşağıdaki gibi bir modem kullanabilirsiniz. Bana hat aldığım GSM operatörü 24 aylık kullanım tahütü karşılığı bunu hediye verdi.




Yada siz internet paylaşımı özelliği  olan bir cep telefonunu mobil modem olarak kullanabilirsiniz. 


Ancak bu iki cihazda belirli bir süre paylaşılan internete bağlı bir kamera yada başka bir cihaz  olmaz ise otomatik olarak paylaşımı kapatıyor. Siz modemin yanına gidip paylaşımı açana kadar da öyle kalıyor. Bazı cihazlarda bu durumun ayarları olduğu söylense de benimkilerde yoktu yada ben bulup ayarlayamadım. Bu durum benim bahçemde elektrik kesildiğinde kameralar pilli olmadığı için devre dışı kaldığında oluyordu. Modem olarak kullandığım cihazlar pilli olduğu için elektrik kesildiğinde kendileri kapanmıyor ama bir süre sonra internet paylaşımını kapatıyorlardı. Ben bu durumu devreye WİFİ ile internete bağlanma özelliği olan eski bir cep telefonu kullanarak çözdüm. Elektirik gene kesiliyor ama kameralar kesinti süresince bağlı olmasa bile bu ikincicep telefonu bağlı olduğu için internet paylaşımı kapanmadığından elektrik tekrar geldiğinde kameralar gene bağlanabiliyor. Unutmadan cep telefonlarının otomatik günvelleme özelliklerini kapatın ki güncelleme yüklendikten sonra kapanmasınlar.

Son olarak bir aydır bu şekilde kullanıyorum hiç sıkıntı yaşamadım. Bu konuyu neden işledim derseniz internette bu konu hep modem olarak kullanılan cihazın ayarları ile çözüm üreten haberler ile dolu ama çoğu da sorunu çözemeyen uydurma bilgiler. Bu haberimi internette konuyu merak edenleraratır 
Seler bulabilsinler diye yazdık bakalım.Bu sistem güneş enerjisi kullanılan arılıklarda da etkili olacaktır.. Kış günleri ve akşam saatlerinde sistemdeki akü bitince bendeki elektrik kesintisi benzeri bir durum oluşacak ve sistem devre dışı kalacaktır. 

Kış günü faydalı bir paylaşımda daha bulunduk gibi ama bakalım:))

Hiç yorum yok: