9 Ağustos 2021 Pazartesi

Ballarımızı aldık

Bu hafta geç kalmadan ballarımızı alalım dedik.
Nektar geliri kesilirse arı hırçınlaşır, iş zorlaşır.
Zamanlama olarak çok iyi bir dilimde yaptık bal olgunlaşmış arı sakindi.
Ben her sene aynı yöntemi uyguluyorum. Ballığı kenera alıyorum, 

 

Ballığın yerine boş bir kat koyuyorum.


Ballı çıtalardaki arıları kovana silkeliyorum.


Böyle ballı çıtaları alıyorum


Yavrulu çıtaları bal kemeri ne kadar geniş olursa olsun almıyorum.
Aslında ana arı ızgarası kullanmak her zaman daha verimlidir.
Ballıkta yavrulu çıtalara rastlamazsınız.


Her sene olduğu gibi salonun ortasına tezgah kuruldu ve sağım yapıldı.
Tarlalarda, çadırlarda bu sıcaklarda sağım yapan arıcı arkadaşlarımın Allah yardımcıları olsun. 
Bu işlerin en önemli tarafı temiz bir ortamda suyun bol olduğu yerde çalışabilmektir. Bal denilen önemli bir gıda maddesi ancak hijyenik ortamlarda üretilebilir. Hijyen için su olmazsa olmaz bir maddedir.


Hiç yorum yok: