14 Haziran 2021 Pazartesi

İki haftamızda böyle geçti.

Geçen hafta İsmail hocama gittim. Arılarını kurcaladık. Artık işi çözmüş körüğü ve kovan açma işini hiç bana kaptırmadı ben sadece izledim. Artık işi çözdü.


Sadece koloni nasıl sarılır onu gösterdim. Bu hafta pazartesi aramış bakamadım yarım saat sonra dönebildim. Bir şey soracaktım ama baktım araman uzayacak ben hallettim dedi. Bu durum da artık arıcı olduğunun göstergesi.:)


Geçen hafta benim bölmelerden biri anasızdı daha doğrusu günlük yumurta, açık yavru yoktu ve sesi ben anasızım diye bağırıyordu. Bir açık yavrulu yumurtalı çıta vermiştim. Bu hafta baktım ana gözlerini dizmiş sanki al bak lazım olur der gibiydi:))


Hemen memeleri bozup bir açık ve birde kapalı ana gözü bırakma hatasını yapmadım. Zira diğer bölmelermden de anasız kalan olabilir diye bu işlemi en sona bıraktım. Aklıma gelen başıma geldi. Bir bölme daha anasız görünüyordu ve bir memede ona verdim.






Analı koloniyi ilk açtığınızda böyle sakin ve sessizdir. Dumanı verirsiniz hafif bir uğultu olur ve kısa sürede sessizleşir.


Anasız kovan ise böyle uğuldar aradaki farkı anlamak çok kolaydır. Bu durum tüm biyolojik olaylarda olduğu gibi yüzde yüz kesin olmamakla beraber yüzde seksen doksan kesinlik içerir.


Kenarda atıl duran bir karakovanım vardı. Baktım tek tük girip çıkan var açayım dedim oda ne yumruk kadar bir koloni gelmiş yerleşmiş. Adam olurmu biraz zor ama …


Şerbet verdim yorulmasınlar hızlı çalışsınlar diye.


2021 in kızları analarının peşinde gezip dururlar işte:))




Hiç yorum yok: