23 Eylül 2018 Pazar

Arılar hasta, tavuklar hasta hepsini tedaviye aldım:)))

Geçen hafta tavuklarımda hastalık baş gösterdi
İlk tedbir olarak kapılarının tel aparatını söktüm yerine cam taktım.
Geceler bayağı soğuk oluyor. İş çıkarmayalım başımıza.


Buda kümesin ağası :)) bakmayın afili afili durduğuna geceleri oda titriyordur.
Hele önümüzdeki günlerde 10 derece civarı düşüşler olacakmış hepten karizması bozulurdu ineğin:)


Bu kahverengi tavuk geçen hafta baktım yerden kalkamıyor. Eyvah dedikten sonra evvelki senelerde yaşadığım vitamin eksikliği aklıma geldi ki onlarda aynıydı kafalarını kaldıramıyor yerde yatıyorlardı:))


Hemen polivit şurup aldım ve sularına üçer kaşık koyarak bu işi çözdüm.
Bu hafta baktım inek kalkmış geziyor. Rahatladım..


Geçen haftalarda da bahsetmiştim arılarda müthiş bir gerileme var diye.
Verdiğim ham peteklerin neredeyse tamamını geri aldım 


Üç tane kolonim söndü.
Katlı kolonilerimi ruşete aldım. 


arı kuşlarıda bu durumu görüp vazgeçmediler ama bende onları korkutmaktan vaz geçmedim.


Trakyaya gelen gezginci arıcılarda da müthiş gerileme olmuş. Güya tahlil için arılardan numune gönderilmiş ve nosema çıkmış:)) ama ben kanatsız arılar bol olunca bastım varol  ilacını.


Her sene karton kullanıyordum bu sene beze döndüm. İlacı beze emdirerek veriyorum.


Neden bez derseniz birincisi; kartonu kemirip koparıp dışarı atıyorlar ve buda bazen muslukları tıkayabiliyordu, ikincisi; her ilaçlama için ayrı karton hazırlamam gerekiyordu. Bez öyle değil kemirmiyorlar, çıtaya zımbaladığım için de çekip dışarı atamıyorlar. Anlayacağınız iyi oldu.
Birer hafta arayla üç kez ilaçladım bakalım nasıl olacak.


Kendimide ihmal etmedim. Semaver yerindeydi hep:))


Hiç yorum yok: